25. april 2011

Banankake

Banankake nytes best når den har blitt avkjølt, gjerne med et glass melk til!

Jeg har til stadighet overmodne bananer hjemme, eller kommer over poser på Rema 1000 med brune bananer til redusert pris. Slike bananer er helt himmelsk i smoothie eller banankake. I kveld falt valget på en banankake her hos oss. Kaka forsvant fort og ungene elsket den. Jeg har laget min egen vri som er litt sunnere enn de andre jeg har sett tidligere.


Banankake ala Moxa
2 egg
1 dl sukker
1 ss med romtemperert margarin
Piskes til eggedosis

Ha deretter i:
1,5 dl hvetemel
0,5 dl sammalt hvete, fin
2 ss rapsolje
1 ts bakepulver
0,5 ts natron

Tilsett 2-3 moste bananer.

Hell røren over i en smurt brødform og stek midt i ovnet på 175 grader i ca 40 minutter. Sjekk med en bakepinne/trepinne om den er ferdig. (stikk ned i kaken på midten og se om det henger igjen deig. Er det deigrester på pinnen, må den stå lenger!)

Avkjøl kaken og nyt den gjerne sammen med et glass iskald melk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...