21. april 2011

Cupcakes

Muffinsene før jeg smører på smørkrem :)
Oppskrift:
5 dl hvetemel (siktes)
1,5 dl sukker
3 ts bakepulver litt salt (bare litt mellom fingrene)
1 egg
1 dl rapsolje eller annen nøytral matolje
2 dl melk

Bland det tørre først og pisk det våte i en egen bolle. Tilsett det våte i bollen med tørt og vend lett. Røren skal ikke piskes eller blandes godt. Muffinsene blir mye bedre om det er litt klumper i røren ;) Bruk muffinsbrett og ha i papirformer. Stekes på 220 grader i ca 15 minutter. Se an komfyren din. Jeg fulgte først en oppskrift som sa 225 grader i 20 minutter og mine ble sorte i bunnen. Til min komfyr funket det best med 220 grader i et kvarter i alle fall :)

Toppet med smørkrem og strøssel. Dette smakte helt himmelsk!


Smørkrem til topping:
50g mykt margarin
50g matfett (Flott)
300g melis
1,5 ts vaniljesukker
3 ss melk

Bland romtemperert margarin med mattfett som er smeltet. Matfettet må ikke være varmt, bare akkurat så du klarer å få det jevt og mykt. Tilsett melis, vaniljesukker og melk og rør til en jevn og fin masse. Pyntes på avkjølte muffins med pose eller kremsprøyte. Avslutt med strøssel eller annen pynt ;)

NYT:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...