17. mai 2011

Barnetog, Veteranbilkortesje, Tivoli og Russekort! Slik en 17mai skal være!

Vi var veldig spente på hvordan årets 17mai feiring skulle bli. Vi har flyttet fra byen og ut til en mindre "bygd" i nabobyen. Barnetoget var jo veldig anderledes fra det vi var vane med. Vi har i alle år stått og sett på kilometer med barnetog og ørten korps som gikk og vandret i hele Sarpsborg, men i år ble det da et lite intimt barnetog med rundt 300 elever fra Borge skole og kun Borge musikkorps. Jeg savnet flere korps og det å høre klassene komme forbi å synge og rope Hipp hipp Hurra! Men men.. Som stolt mor av en vakker liten sønn som barn 1 klassens fane fikk jeg både klump i halsen og tårer i øynene ;) Så vakre de er når de er så små!

Såååå konsentrert når han bærer fanen... :) *smelter mammas hjerte*
 


Etter barnetoget kom alle besteforeldrene og tante Ida hjem til oss på kaffe og kaker. 


Så bar turen til gamle hjembyen for å dra på tivoli og se russetog og veteranbilkortesjen der. Tivoliet var usedvanlig dårlig i år, og det kostet 50 kr for en tur som stoppet før den hadde startet! Vi ble så provosert at både ungene, sambo og jeg dro i ren frustrasjon. Da brukte vi heller pengene på noe annet;) 

Denne gikk ca 5 ganger rundt og kostet 50kr pr pers...  RAN spør du meg!
Vi ruslet en liten tur og kjøpte oss burger fra en liten bod som grillet pølser og solgte vafler. SÅ kom det ungene hadde ventet på.. Veteranbilkortesje og russetog!!! Først kjørte titallige flotte veteranbiler på rekke og rad før russen overtok løypa. Ungene samlet til seg tidenes største russekortbunke!













Så kom årets unike vri.. Vi dro til Strømstad for å spise på restaurant der. Litt snodig og reise til Sverige på 17 mai, men vi kosa oss gløgg i hjel. Nå er ungene i seng og jeg skal nyte et par kopper kaffe i fred og ro før jeg også skal krype i loppekassa. Ha en fortsatt flott feiring alle sammen og gratulerer så mye med dagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...