21. januar 2012

The woods - NIBs dille

Da gardinene jeg hadde bestillt plutselig viste seg å være i feil lengde slenger jeg meg heller på en liten utfordring med tema SKOG. Jepp.. gardinene som skulle være 215 cm lange var altså bare 190! Og det fant jeg først ut etter å ha vasket gardinene fri for stivelse (De var så stive at de måtte knekkes ut av pakken og knekkes på nytt for å komme inn i vaskemaskinen) og etter vask var det tid for timesvis med stryking. (det føltes i alle fall ut som timesvis)



Fortvilelsen var stor når kamera sto nyladet på bordet og jeg med full iver skulle henge opp gardinene. Først oppdaget jeg at det manglet en søm øverst på den ene gardina.. jaja... det kan jeg jo bare få fikset tenkte jeg.. men SÅ... men så oppdaget jeg at gardinene hang 20 cm over gulvet! Det var ikke særlig pent! Jeg trodde først jeg hadde fått feil gardiner og hentet pakkene.. Nei, det sto 215 cm lange..


Fortvilelsen skuffelsen.. ja alt veltet rundt inne i meg.. Jeg fant frem målebånd og målte gardiner, vindu, gamle gardiner og nye gardiner igjen. Dro litt i gardinene å målte igjen.. Tragedien var et faktum.. gardinene ER kun 190 cm lange! Først tenkte jeg at jeg bare kunne bruke gardinene i kjellerstua i stedet. MEN.. det er jo en prinsippsak også da.. man skal få det man betaler for!


Så selv om gardinene var utrolig lekre, blir det derfor retur. Kunne virkelig ønsket meg dem både i stua og i kjellerstua. Men vil jo ha lange nok gardiner! Så med min uflaks på gardiner prøver jeg heller å drømme meg bort i NIBs dilleutfordring. Det er flere skogsdetaljer her hjemme hos meg, men midt i kjøkkenoppussing er ikke alt i heimen særlig bloggbart om dagen :)

Jeg har forresten blogget om skogen her også :) 

2 kommentarer:

  1. Så kjedelig å få feile gardiner...
    Know the feeling når du er SÅÅÅ klar for noe nytt og så blir det helt feil!!
    Men det ordner seg vel,kos deg resten av helgen!!
    klm ingrid l

    SvarSlett
  2. Så utrolig kjedelig med de gardinene da! :(

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...