14. juni 2012

Savner deg mamma...

Noen dager er savnet etter mamma enormt stort. Da mamma levde ringte jeg henne daglig. Jeg var avhengig av henne. Flere ganger i uka kom jeg på besøk.. mamma var det beste i hele verden.. 


 Dessverre gikk mamma brått og uventet bort da hun fikk hjernehinnebetennelse, og pga en legetabbe fikk hun aldri hjelp i tide. Mamma fikk oppleve at alle mine barn kom til verden. Men hun har aldri fått møte søstrene mine sine herlige småtroll og heller aldri fått sett at vi jentene har fått giftet oss, kjøpt oss hus og blitt fornuftige voksne damer. 



I dag har det gått opp for meg at jeg faktisk er ferdig utdannet helsesekretær og autorisasjonspapirer er i anmarsj.. Så stolt! Jeg kunne ønske jeg kunne ringt mamma og fortalt at jeg fikk en sterk 5'er på eksamen og at jeg endelig er ferdig! Hun ville vært så stolt! Jeg kunne ønske jeg kunne fortalt om ferieminner, ungenes fremskritt på skolen og om den skarve kiloen jeg har klart å gå ned i vekt!! 



Mammaer er det beste i hele verden og jeg håper av hele mitt hjerte at hun har det bare der hun er 
nå.. 



Elsker deg mamma Anne-Britt og savner deg mest av alt..

5 kommentarer:

  1. Huff... Så sterkt å lese!
    Tårer i øynene mine nå!
    Så koselig du har skrevet!
    Gratulerer med så gode karakterer på eksamen!
    Ønsker deg en fin sommerlig kveld!
    God klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  2. Tårer i øyenkroken nå...
    Din mamma hadde vært såå stolt av deg !!
    Ta godt vare på de gode minnene, de har du evig ♥

    Fine sommerdager til deg
    Klem Heidi

    SvarSlett
  3. Kan virkelig tenke meg at du savner mammaen din ja...du får finne fram alle de gode minnene og savne med et smil,og hun er nok mega-stolt over deg!! :-)
    Ingen er så god som en mamma...holdt på å miste min for 5 år siden (pga legetabbe det også)men hun overlevde mirakuløst,om enn med en del plager hun vil ha resten av livet!! Men det viktigste er at hun er her!!
    Gratulerer med goood eksamen,nå kan du nyte sommeren!! :-)
    Fortsatt fin dag til deg,klm ingrid l

    SvarSlett
  4. Ååå! Jeg kjenner meg sånn igjen. Noen dager blir påminnelsene større enn andre dager. Mammaene våre har det garantert helt supert der de er! Det er ikke sikkert de behøver ha på seg ullsokker i juni engang :D
    Gratulerer med titler, karakterer og alt sammen! Du har vært grådig flink :-)
    Sender deg en varm klem fra Bustehjemmet - kanskje vi får til å møtes i løpet av sommeren? :-)
    *masse kopierte hjerter*
    Og du - minnene kan ingen ta fra oss ;-)

    SvarSlett
  5. Hei kjære deg.
    Et vakkert innlegg fra deg. Jeg mistet min mamma av hjernehinnebetennelse for 6 år siden. Selv om jeg er mamma selv til tre store barn, er det et stort savn å ikke ha en mamma selv. Jeg tenker ofte, som deg, at jeg kunne ønske hun hadde fått oppleve å se sine barnebarn vokse opp. Aldersforskjellen mellom min mor og meg var bare 17 år, hun ble altså mor veldig ung. Jeg husker at hun ofte tullet med at når vi to ble gamle damer skulle vi... ;) Vel vi ble aldri "gamle sammen".
    Livet er en skjør gave som vi alle har fått. Livet har lært meg at vi aldri må ta det for gitt. Ta vare på de gode minnene og de du er glad i.
    Til slutt vil jeg få lov å gratuler deg så masse som ferdig utdannet, du har vært veldig flink!!
    Ønsker deg en riktig fin kveld.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...