29. august 2012

Kjøkkenet er nesten ferdig!

Det tok sin tid.. Begynte ved juletider å pusle litt med kjøkkenet.. MEN.. så ble det brått nødvendig å fikse badet, så bytta vi leietagere og pussa opp hele leiligheten i mellomtiden... og da var vi rett og slett så utslitt at alt har stått på vent frem til nå.


Ekstra stolt er jeg fordi JEG har gjort alt selv. Moxamannen har ikke gjort noen ting! Bare jeg!!! Jeg har mala kjøkkenfrontene, bytta beslag, mala vegg og lister, flislagt og laga hylle over kjøleskapet til mikrobølgeovnen. Det som gjenstår nå er å kappe til sokkellisten, kjøpe siste rest av taklist som jeg mangler, fuge ferdig og bytte benkeplata. Bytte benkeplata venter vi litt med... klarer ikke å bestemme oss for om vi vil ha laminat eller treverk. Jeg ser det mest praktisk med laminat.. ikke så mye vedlikehold liksom.. men... vi får nå se hva vi blir enige om...


Har forresten også festa lysekronen i taket selv :) Men en lyspære fikk bøte med livet... MEN jeg gjorde det selv! hehe....


Ikke så fint på bordet akkurat.. trenger en fin blomst og noen nye kubbelyspå det stettfatet gitt...


Flotte massive vitrineskapet mitt.. Dette er beintungt og jeg klarer ikke å rikke det en mm..


Jeg har blitt forelsket!! Og denne gangen har hjertet mitt falt for Delonghi Magnifica! Så lekkert på kjøkkenbenken kontra en gammel Moccamaster! Og den lager nydelig kaffe! Nå gjelder det bare å finne favorittbønna! Har du/dere tips til gode kaffebønner? Nå har jeg friele sine.. og de var litt tamme på smak syntes jeg..


SLIK SÅ KJØKKENET UT JULEN 2011!

Fra prospektet... 2009

6 kommentarer:

  1. Så fint. Skal si du er flink. D

    SvarSlett
  2. Så flink du er, Monica!! Og så lekkert! Ja, det må jeg si, her har du gjort en fantastisk jobb! Og du, når det gjelder kaffen, her i huset går det bare på Evergood. Husbonden vil ikke ha noe annet. Men den er god da... Vi har også kaffemaskin, og det blir god kaffe. Og så greit når man bare skal ha en enkel kopp.
    Når skal jeg ut i tyttebærskauen sammen med ho svigermor.. Ha en fin dag videre!
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  3. Oi så flink du er,og sååå fint det ble!! Nydelig kjøkken!!
    Vi begynner snart på vårt...og vi skal skifte alt,tak,gulv,vegger,innredning m.m...
    Gleder meg ikke til jobben,og klarer definitivt ikke selv...men gleder meg til det blir ferdig en gang...til jul kanskje,e jo lov å håpe!! ;-)
    Fortsatt fin dag til deg,klm ingrid l

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi skal male taket her hvitt i både stua og på kjøkkenet.. Gruer meg veldig til det, for vet at skuldrene tar knekken langt før man har kommet halvveis. Men vi er begge enige om at vi vil ha hvitt tak. Gulvet skal også legges på nytt.. da blir det enten mørk valnøtt eller antikk eik.

      Mye jobb.. men det blir nok bra etterhvert =)

      Slett
  4. Jeg er imponert over hva du har fått til alene!
    Det ble veldig fint!

    Klem Veronica

    SvarSlett
  5. Wow, for et nydelig kjøkken dere har :) Mange nydelige skatter har det også fått. Vi har også pusset opp kjøkkenet vårt - det ble bare med maling i første omgang. Men det hjalp virkelig på helhetsinntrykket :) Etterhvert blir det nok byttet ut.

    Klemmer fra Lite hi

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...