14. november 2012

Julen kommer snikende

Skulle på biltema og kjøpe noe utstyr til fresen til Moxamannen.. og da fant jeg jo søte juleting der og vettu.. Naturlig og enkel halmpynt blir nok kjempe fint på trollhasselgreinene jeg skal ha fremme :)



Årets pakkekalender er snart ferdig.. Den inneholder kun ting til under 15 kr. Hører enkelte har DVDer, bøker og skikkelige ting i kalenderene sine.. men DET har jeg altså ikke budsjett til..
I min julekalender til ungene er det bakugan som de samler og jeg fant de til 5 kr!! (utsalg på toys'r'us..), 10kroners ting som tegnesaker, refleks, lekebiler osv.. noe godis, aktivitetsgavekort (bake pepperkaker, skogstur med niste, sokker og vanter. Ikke masse krimskrams som vil ligge og slenge egentlig, men ting de samler på som jeg vet de vil bruke og nyttige ting som de faktisk blir glad for. Bare det er et kult motiv på sokkene, så er de fornøyde de :)


Jeg har 3 gutter.. 2 av dem er jo her hos oss hele tiden, men eldstemann bor fast hos faren sin og kommer til meg annenhver helg. Så jeg har 48 pakker og pakke pluss gaver til de dagene hvor eldstemann er hjemme.. De to yngste er relativt kampklare hele tiden, så jeg våger ikke å teste ut om annenhverdag kalenderen fungerer hjemme hos meg. Vi har hatt legokalendere og slikt før, men jeg syntes pakkekalender er sååå koselig! Og når jeg handler på budsjett slik jeg gjør så koster det jo også så og si det samme :)


I år blir ikke pakkekalenderen hengt opp på veggen. Jeg drar å kjøper noen kurver og legger pakkene oppi der. Da kan vi flytte dem over i en kurv etterhvert som pakkene minker, så slipper det å se så stusselig ut på veggen rett før jul.. 

Nå skal jeg fortsette med julevasken.. vinduer er tatt, listverk er vasket og nå er det vegger som står for tur.. Så til helgen skal det blogges! For DA er hele huset bloggbart.. Øh... sa jeg hele huset... bloggbart?? Da juger jeg... for halve huset er jo halvferdig.. Men de ferdige romma er i alle fall bloggbare =)

Bare litt over 2 uker til jeg kan sette adventstakene i vinduet og finne frem stjerner og litt lilla pynt! GLEDER MEG!!

2 kommentarer:

  1. At folk har råd til å kjøpe så dyre ting til kalenderen når ungene skal ha 24 ting hver er over min fatteevne. Hva får de til jul da?
    Jeg har tenkt til å gi Busteliten en liten pakkekalender i år også. Han har blitt så glad i Duplo, så planen er å kjøpe en bøtte, og pakke inn én og én kloss. Da får han flere til samlinga si, også får mor startet tradisjonene. Han er jo så liten, så det er vel begrenset hva han skjønner, men da kan det jo i alle fall være noe "fornuftig". Jeg gleder meg også til jul nå, men det er vanskelig å forstå at advent bare er noen små uker unna! Håper virkelig gangen vår er ferdig til det, for nå er jeg L E I rot!
    Ha en fin kveld videre vennen :-) Heldige du som snaaaart kan nyte rent hus ;-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Blir helt svimmel jeg...tror ikke jeg kommer i mål med noe i år...
    Her står hele huset på hodet...kjøkken under montering og støv og skitt fyker over alt...og pakkekalender har jeg lovet...hjelp,men det gåt nok seg til det pleier jo det!!
    Flinking du,skjønn julepynt og søtt gavepapir!!
    Fiiin kveld til deg,klm ingrid l

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...